• Kjøpsbetingelser

RETURPROSEDYRE

Du som kjøper kan returnere varer innen 30 dager etter mottatt vare. Alle varer returnert etter 30 dager vil ikke godkjennes og sendes tilbake igjen til kjøper på kjøpers bekostning. Dette gjelder også om varen ikke passer til din bil. Ved retur legger du den/de delene som skal returneres i en egnet eske utenpå originalemballasjen.

Send returvarer til:
iDeler.no
Gamleveien 203
1474 Fjellhamar

Legg alltid med utfylt angrerettsskjema (mottatt ved kjøp) og ordrebekreftelse.

Send også sporingsnummer til oss på post@ideler.no med ditt ordrenummer i emnefeltet.

Ved reklamasjon, vennligst oppgi følgende informasjon:
- Hvor ble det montert/navn på verkstedet?
- Kilometerstand/dato da delen ble montert
- Kilometerstand/dato da delen ble demontert
- Bilens registreringsnummer
- Detaljert beskrivelse av feilen

KJØPSBETINGELSER

Priser: 
Alle prisene oppgitt på nettsiden er inkludert merverdiavgift, toll og spedisjonsgebyrer. Leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. Vi har ingen skjulte kostnader. 

Betaling: Selger kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selger til kjøper. Dersom kjøper bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen. Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse. Tilbyr selger etterfakturering, skal fakturaen utstedes til kjøper ved forsendelse av varen. Forfallsfristen skal settes til minimum 14 dager fra kjøper mottar forsendelsen.

Levering: Levering av varen fra selger til kjøper skjer på den måten, på det stedet og til det tidspunktet som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selger levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestilling fra kunden. Skal selger sørge for at varen blir sendt til kjøper, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning, senest innen 10 dager, undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøper melde fra til selger ved reklamasjon.

Angrerett: Kjøper kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøper uten grunn kan returnere varen til selger selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Om varen mottas i retur mer enn 30 dager etter kjøper mottok varen vil ikke returen godkjennes og varen returneres igjen til kjøper. Kjøper vil da bli belastet for fraktomkostninger. Slik benyttes angreretten:

- Pakk varen i originalemballasje og deretter i en egnet eske slik at originalemballasjen ikke blir skadet av transportøren. Dersom varen er tatt i bruk, eller eventuell forsegling er brutt kan vi ikke ta varen i retur.
- Send pakken til iDeler (adresse: iDeler.no, Gamleveien 203, 1474 Fjellhamar)
- Du må selv dekke fraktomkostninger i henhold til angrefristloven.
- Husk å legge ved kontonummeret pengene skal overføres til sammen med pakken.
- Beløpet overføres deg normalt innen 10 dager etter at vi har mottatt pakken.
- Bestillingsvarer kan ikke returneres.

Reklamasjon: Ved reklamasjon, må kjøperen innen rimelig tid etter at det ble oppdaget, gi selgeren melding. Reklamasjon må skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Meldingen til selgeren bør være skriftlig (e-post eller brev). Ved garantisituasjoner, der for eksempel produktet ble skadet under produksjonen eller under transporten, dekker ikke iDeler andre ekstrakostnader, som eksempelvis kostnader for montering på bilverksted.

Garanti: Garanti som gis av selger eller produsent, gir kjøper rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøper allerede har etter ufravikelig lovgivning. Det er vanligvis 2 års garanti fra produsenten.

Firma opplysninger :
iDeler AS
Org nr : 915159842

Bedriftsavtale med oss innebærer at man faktureres fra vårt B2B firma :
Autoland Bildeler AS
Org nr : 932220121

MELD DEG PÅ NYHETSBREVET
Det er ikke tillatt å kopiere dataene, spesielt hele databasen. Det er ikke tillatt å mangfoldiggjøre og/eller bearbeide dataene eller hele databasen, og/eller la tredje part gjøre det, uten at TecDoc har gitt samtykke til det på forhånd. Dersom dette ikke overholdes, er det et brudd på opphavsretten og vil bli rettslig forfulgt.

Kopirett © ideler AS - Alle rettigheter reservert | Utviklet av Cateno AS - Publiseringsløsningen | Personvern

  • Nets - Payments made easy

Filter

Vis resultater